Byron Bay - Sydney

Masse dårlig vær

rain 20 °C

Vi, dvs. jeg har vært litt dårlig på bloggingen i det siste. Kommer av at vi har kjørt 750 mil på 38 dager i Australia og New Zealand;) Nå ligger bloggen faktisk en måned på etterskudd. Skal prøve så godt jeg kan de neste dagene å skrive hva vi har opplevd den siste tiden i Australia og i New Zealand.

Campingplassen vi bodde på i Byron Bay lå helt ved stranden. Dette er surfemekka og jeg hadde tenkt å ta surfetimer. Men smarte oss fant ut at vi skulle jogge på stranden en av de første dagene. Løp faktisk en mil med Pernilla i hælene. Dagen etter hadde den "ikkelengerungdårligtrente" kroppen gått inn i slags sjokktilstand. Hadde ikke trent på 6 mnd. Så vi klarte så vidt å gå;) Liten vits å prøve seg på et surfebrett for første gang da. Derfor tok vi det helt easy de siste dagene i Baron Bay. Vi lå litt på stranden, drakk vin og tuslet rund i byen.

Fra fyrtårnet i Byron Bay:

Late dager:

Tiden begynte å renne ut for oss i Australia. Derfor bestemte vi oss for å kjøre rundt 70 mil og campe en natt rett utenfor Sydney. Dealen var at vi måtte vaske bilen innvendig selv før vi leverte den. Litt merkelig, men vi stoppet på en bensinstasjon og tok en kattevask.
Etter tre uker i "camping" bil, var det en god følelse å levere den i Sydney. Man mister litt frihet uten bil, men tanken på et hotellrom og myk seng var bare deilig. Da vi ankom hotellet fikk vi gratis oppgradert rom. Hotellet var et gammelt sjarmerende gjestehus en liten ferjetur fra sentrum. Selv om vi bare skulle være i byen i to netter, lå vi rett ut på hotellet den første kvelden. Hadde ferie fra ferien som vi kaller det;)

Neste dag spratt vi opp og tok ferjen inn til byen. Fikk overlegen utsikt over byen, Sydney Harbour Bridge og Operahuset.

Det ble selvfølgelig en "closeup" titt på Operahuset:

Etter det ruslet vi rundt i den botaniske hagen og en tur i sentrum. Byen har også en eldre del som kalles The Rocks. Det var her de første europeiske nybyggerne i Sydney bosatte seg. Området er fylt av museumer, gallerier, resturanger og barer. Fint sted å tusle rundt på.

Siste dag i regnfylte Sydney:

Den siste ølen i Australia:

Så var tiden inne for New Zealand. Et land vi var veldig spent på..